kkochkids

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

IBLAND VILL JAG BARA SLÅ MIG SJÄLV, MED EN STEN, I HUVUDET...

Av KK Kids - 27 oktober 2013 01:07

http://allthingsd.com/files/2012/07/10Questions.jpeg


Ibland lever man livet precis så som man vill leva det. Och ibland är det livet man vill leva förvirrande.

Att stäva efter total tillfredställelse är nog det svåraste en människa kan försöka uppnå. Ändå är det något som både du, jag och alla andra runtomrking mig kommer erkänna som ett mål. Alla vill må bra, och jag är inget undantag. Samtidigt så kan jag inte undgå att undra om jag någonsin kommer vara nöjd med att vara 100% lycklig.


Somliga människor har nämligen en tendens att leva i liv där de inte är lyckliga förens de upplevt något till fullo. Som när man är med en fantastisk man, eller bara försöker ta sig från en värld till en annan. Sex kan vara en faktor som höjer ens lyckomätare. Men endast om det är tillsammans med någon som verkligen betyder någonting. Och jag börjar undra om jag någonsin kommer kunna se någon annan än honom som ett alternativ. Somliga människor borde egentligen inte vara så svåra att komma över, och jag trodde inte att han skulle vara ett undantag. Men ändå, här står jag, fortfarande helt nere i en kille som jag aldrig kommer komma över. Jag är ett undantag för honom också. Toppen! Just när jag trodde att jag kunde finna en man som var mer än okej. Så var han inte det. Och jag inser igen, att jag faktiskt inte kommit över mitt ex.


När man står mellan två vägskäl har man alltid två val. Att välja den enkla, eller den svåra vägen. Resultaten kan variera. Men en sak jag har lärt mig är att man alltid ska välja det alternativ som gör en lyckligast.


Frågan är vad som kommer göra mig lyckligast. Bli tillsammans med honom igen, ta konsekvenserna av min familj som uppenbarligen inte kommit över hans tidigare svek än, eller släppa allting och fortsätta att älska honom på avstånd. Jag är inte säker på vad som är enklast, och inte heller vilket som gör mig gladast i slutändan.

Jag vet en sak dock, och det är att han ger mig den tid jag behöver att komma underfund med det. Och det är jag tacksam för, något enormt.



#love #kärlek #questions #frågor #funderingar #tankar #känslor #killar #sex

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KK Kids - 5 november 2013 22:28


Idag vaknade vi upp med snuva, och nu går jag till sängs med ryggsmärtor av all hosta. Men visst mår jag bra? Dagens ironi! ...

Av KK Kids - 28 oktober 2013 21:40

Jag är förundrad över hur mycket en människa kan stå ut med i sitt liv. Allt från "Jag vet inte" till; "Jag är lat" och ändlösa gånger då man fått en axelryckning eller ett -> "Du får bestämma". Värsta är ändå: Jag ser ingen mening med att göra de...

Av KK Kids - 27 oktober 2013 10:54


Inatt drömde jag att mina hyllor föll ned till marken och bakom dem fanns en dörr. En dörr vars innehåll innehöll en värld utan dess like. Där alla människorna gick uppochned, där det inte fanns någon annan färg än rosa och där det var oartigt att i...

Av KK Kids - 19 augusti 2013 18:26

Ni anar inte hur lycklig jag är just nu. Jag har fått ett jobb. Ett jobb på Donken. Ett jobb. Spelar ingen roll vad jag kommer få göra, och vilka jag kommer få jobba med. Jag ska spendera tid på en arbetsplats och inkassera en lön varje månad. DET ÄR...

Av KK Kids - 15 augusti 2013 23:21

Nej nu är jag trött. SängdagzZZZzzzznaaarrk

Presentation


Hello everyone.
Yep, jag bloggar igen, och denna gång bloggar jag om det jag känner för. Min blogg är vit, simpel och ren då jag satsar på en nystart. Mitt bloggnamn är ironiskt och fint, precis som min header. Love it and live with it. XOXO

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards